• Opis innowacji

      07.09.2024 18:28
      Uczenie logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, pracy zespołowej, odpowiedzialnego korzystania z urządzeń mobilnych ważne jest już od najmłodszych lat.
      Kompetencje cyfrowe kształtować możemy w różnym okresie, w połączeniu z innymi ważnymi dla dziecka tematami, pamiętając o dopasowaniu metod do wieku i możliwości rozwojowych naszych wychowanków.
      Zaproponowane aktywności w ramach innowacji „Programowanie jest proste” pozytywnie wpłyną na wszechstronny rozwój dziecka, a zdobyte podczas zajęć kompetencje zostaną wykorzystane przez dziecko, niezależnie od tego, czy będzie chciało w dalszej przyszłości poszerzać swoje umiejętności w zakresie programowania, czy nie.

        1. Innowacja skierowana jest do uczniów klasy 3b.
        2. Główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:
         wykorzystanie TIK,
         zapoznanie z programowaniem,
         wdrożenie pracy metodą problemową.

      Cel główny:
      rozwijanie logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności;
      kształtowanie kompetencji miękkich: umiejętność pracy w zespołach, szukanie kompromisów;
      stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat, świadome, czynne i twórcze   korzystanie z nowoczesnych technologii.

      Cele szczegółowe:
      poprawa świadomości bezpieczeństwa w korzystaniu z urządzeń cyfrowych;
      swobodne posługiwanie się komputerem i tabletem;
      zachęcanie do rozwijania umiejętności programowania;
      kształtowanie u uczniów umiejętności pracy w grupie, logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.
       
      Tekst: Ewa Lisiowska