• Opis innowacji

      • 07.09.2024 18:28
      • Uczenie logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, pracy zespołowej, odpowiedzialnego korzystania z urządzeń mobilnych ważne jest już od najmłodszych lat.
        Kompetencje cyfrowe kształtować możemy w różnym okresie, w połączeniu z innymi ważnymi dla dziecka tematami, pamiętając o dopasowaniu metod do wieku i możliwości rozwojowych naszych wychowanków.
        Zaproponowane aktywności w ramach innowacji „Programowanie jest proste” pozytywnie wpłyną na wszechstronny rozwój dziecka, a zdobyte podczas zajęć kompetencje zostaną wykorzystane przez dziecko, niezależnie od tego, czy będzie chciało w dalszej przyszłości poszerzać swoje umiejętności w zakresie programowania, czy nie.

          1. Innowacja skierowana jest do uczniów klasy 3b.
          2. Główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:
           wykorzystanie TIK,
           zapoznanie z programowaniem,
           wdrożenie pracy metodą problemową.

        Cel główny:
        rozwijanie logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności;
        kształtowanie kompetencji miękkich: umiejętność pracy w zespołach, szukanie kompromisów;
        stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat, świadome, czynne i twórcze   korzystanie z nowoczesnych technologii.

        Cele szczegółowe:
        poprawa świadomości bezpieczeństwa w korzystaniu z urządzeń cyfrowych;
        swobodne posługiwanie się komputerem i tabletem;
        zachęcanie do rozwijania umiejętności programowania;
        kształtowanie u uczniów umiejętności pracy w grupie, logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.
         
        Tekst: Ewa Lisiowska
      • Wróć do listy artykułów